Prezentacja biznesowa Ile slajdów na 15 minut prezentacji?

Prezentacja biznesowa Ile slajdów na 15 minut prezentacji?

Ile slajdów umieścić w swojej prezentacji w czasie 15 minut. Prezentacja w Programie Power Point to oczywiście kwestia, która będzie bardzo ważna w trakcie prezentacji biznesowej i trzeba się nad tym elementem mocno zastanowić. Dużo zależy od tego jakie jest środowisko. Trzeba pamiętać, że nie musimy się kierować tymi prezentami, które do tej pory widzieliśmy. Jeśli ktoś upycha nadmiar slajdów to na pewno nie będzie to dobrze wyglądać.

Warto szukać takiego rozwiązania, które będzie w jakieś mierze wypośrodkowane. To najlepsze rozwiązanie jakie będzie można wybrać. Mamy jakiś określany czas na swoją prezentację i do tego czasu trzeba oczywiście dopasować ilość slajdów. Jeśli mamy 15 minut a zrobimy 50 slajdów to okaże się, że trzeba pokazywać aż 43 slajdy na minutę. To zdecydowanie za dużo i nie ma co liczyć, że będzie można mówić o odpowiednim uporządkowaniu. Nie będzie też szans, że odbiorca będzie w stanie coś więcej z takiej właśnie prezentacji wyciągnąć.

Oprócz tego, że będziemy coś pokazywać to będziemy również coś mówić. I dlatego właśnie będzie trzeba oczywiście myśleć pod tym kątem, ponieważ łączenie mowy i pokazu przy takiej ilości slajdów od razu będzie bardzo dużym problemem i na pewno nie uda się tego wszystkiego uporządkować nie będzie szans na to, że zostanie to w głowie.

Zakłada się, że taka dobra ilość to jeden slajd na 3 minuty. Dlatego jeśli wiemy ile minut będziemy mówić do tego możemy potem dopasować odpowiednio tą ilość slajdów, jakie będziemy na tej prezentacji chcieli pokazać. Dobry mówca nie musi również mieć tych slajdów bardzo dużo, by przygotować dobre wystąpienie. Wręcz przeciwnie, jeśli będzie małą ilość slajdów będzie okazja, by to wszystko rzeczywiście skutecznie wyjaśnić i na tym właśnie powinno nam zależeć. Nie ma także sensu zrobić wiele slajdów i przeskakiwać między nimi szybko jeszcze sugerując, że to czy to jest nieważne.

Wtedy szybko słuchacz zacznie się zastanawiać czy rzeczywiście mieliśmy coś ciekawego do zaprezentowania czy w ogóle się przygotowaliśmy.